21 april 2022

Wat doe je op zo'n vrije dag?

Ik heb de fiets gisteravond bijna onzichtbaar om het hoekje van de hut gezet ๐Ÿคฃ. 
Vanmorgen was wel ff schakelen. Wat ga ik nu doen? Eerst een paar bakken thee op bed, diep onder de wol. Het houtkachteltje wat gisteravond genoeg warmte gaf is inmiddels uit en de houten hut flink afgekoeld.
De laatste havermout met water gegeten en een rondje gelopen door het dorp. Het dorp is klein (gelukkig) De heuvel met mooi uitzicht ga ik niet op, ik zie genoeg prachtige vergezichten.
Intussen dringt het tot me door dat ik toch echt al 16 dagen naar het zuiden fiets, dat het soms zwaar is en soms fluitend gaat, dat het alles bij elkaar heel erg leuk is, dat ik het goed heb met en bij mezelf, 
dat ik eigenlijk heel erg veel geluk heb met de mensen die ik onderweg tegenkom, bij wie ik gastvrij word ontvangen, als ook de vrienden en familie via app en telefoon; winkels op het juiste moment; een Decathlon langs de route net als ik een nieuwe tent wil; een fietsenmaker langs de weg, die gelijk tijd neemt om naar mijn banden en ketting te kijken; prachtige slaap plekken en nog zoveel meer. 

Languit op het gras voor mijn hutje zie ik de Nederlandse vlag stoer naar het zuiden waaien. 
Wat natuurlijk symbolisch erg goed voelt. Wel bedenk ik me dat ik vandaag een flinke steun in de rug van de wind zou hebben gehad. Die kans laat ik mezelf voorbij gaan.
Volgens de berichten komt de wind morgen ook nog uit het noorden. En... Wie dan leeft dan zorgt.
Eerst maar eens zwemmen in het ijskoude water en chillen bij het zwembad.
Vanavond zorgt de camping voor kip met patat en salade. Daar had ik nou net trek in. ๐Ÿ˜Š
 

2 opmerkingen:

  1. Echt leuk om je verhalen te lezen. En lekker dat het zo goed gaat met je Mirjam, ik weet niet of dat mij ook zo zou lukken, echt super. Geniet maar lekker van je kip met patate, zorg goed voor jezelf, lieve groetjes en dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op reis zijn er zรณ veel leuke mensen! En op reis is het zรณ leuk om met jezelf te zijn. En op reis is het zรณ leuk om 'gewoon maar te zien'. Kortom: leuk, leuk, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen