26 april 2022

Trillend de nacht in

Wat een aardige mensen weer. Groot huis, mooie tuin vol groente, fruit en kruiden, kippen, katten... het leven is weer goed op het Frans platteland. Leatitia en Yve hebben overal gefietst. Van huis uit naar Spanje, Portugal en van huis uit naar Griekenland. Van noord naar zuid Mexico en Nederland staat nog op het programma. Dat komt goed uit want het lijkt me geweldig om ze ook bij mij gastvrij te onthalen. 

Trillend ga ik de nacht in. Niet van griep, corona of andere akelige narigheden maar van de treinen over het spoor dat hier zo vlak naast huis ligt. Vanmiddag was het stil. Het Franse trein personeel was "on strike".
Vanavond een inhaalslag? De een na de andere langs denderende (goederen) trein laat het huis, het bed en mij trillen. Zo ongeveer zal een aardbeving voelen?
Mijn fietsband doet het nog en na een Frans ontbijt weer vol goede zin op pad. Er staat zon op het programma ☀️ vandaag. Dat mag ook wel weer, na 3 grauwe dagen. (Wat de lucht betreft dan, mijn spirit blijft verbazingwekkend hoog 🙂).
Vanmorgen voornamelijk gestuiterd over gravel paden, langs de saone om de kuilen met plassen heen. Met vandaag dus wolken en zon ☀️. Het ziet er allemaal weer prachtig uit.

Vanmiddag doorkruis ik Lyon, de Camarque komt steeds dichterbij, dus heb ik alvast antiemuggespul gekocht. 
🙂 ( Volgens de Fransen die ik spreek, zijn er paarden, veel vogels en vooral veel muggen in de Camarque)
En daar zit ze dan... Aan de Rhone in Lyon 😀 niet in Assen, niet Amsterdam. Maar in Lyon, in de zon, met de fiets. T is haast niet te geloven 🙂.
Bijna 1400 km ver van huis gefietst. Ik denk net ff aan thuis, als er een liedje via de app binnenrolt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten