17 april 2022

Koude nacht, fijne Paas

Mijn hemel, goede paas. Het was koud vanacht. Als een halve kreupele ben ik vanmorgen uit bed gestrompeld en eerst maar eens lang onder de warme douche gestaan. Bakkie "braggel" wat ze hier capucino noemen uit de automaat gehaald en in de wasruimte achter glas in t zonnetje ff bijkomen van de korte, lange nacht. De tent is goed trouwens. Het is een knus lekker hokje. De slaapzak is ook goed maar -2 is too much...

En dan eens kijken hoe de buurman deze nacht heeft doorstaan. Hij was moe en heeft goed geslapen.
Paas is geel! Op de Koriander kwam al vroeg in het voorjaar de tulpen man aan de deur. En al snel wist hij en iedereen in huis dat ik wel tulpen wilde, maar alleen als ze geel waren. ☀️ De zon schijnt.
Qua kilometers zou dit inmiddels een eitje moeten zijn. Het eerste stukje ging lekker. De wereld is prachtig om mij heen! 
De kerk ging net uit toen ik langs kwam fietsen.
Om ÊÊn of andere vage reden loopt het pad deze keer niet langs de Maas maar gaat dwars door de binnenlanden.
Een super mooie route! (Voor met de auto đŸ˜Ŧ) kamelen ruggen, heuvels op en op, en telkens als ik dacht dat het de laatste was kwamen er meer.
Flinke uitdaging dus om fietsend, lopend en soms bijna kruipend toch elke keer weer boven te komen.
maar het is me weer gelukt en ik weiger me af te laten schrikken voor wat nog komen gaat aan heuvels en bergen. Dus... Als een struisvogel, kop in het zand, wat ik niet zie is er niet. Morgen zien we wel weer.
Ff lang uit op t grasveldje voor de kerk (uitrusten bij God zei mijn moeder vaak, als ze ons riep om naar de kerk te gaan op zondag ochtend, na een avond stappen )
En dan kom ik bij een alleraardigst Franse familie. De zoon heeft onlangs een fietsreis naar Turkije gedaan, dus leuk om een en ander uit te wisselen. Hij en zijn vader spreken Engels, verder gaat het op zijn Frans.
En over het platte Nederland kennen ze een liedje van jacque Brel
Link naar: Le plat pays


Geen opmerkingen:

Een reactie posten