15 april 2022

En weer op de fiets

Fietsen is mijn dagbesteding.
"Je suis en France"
Ongemerkt ben ik gister Frankrijk in gefietst. Ik bedenk me dat ik geen paspoort bij me heb gestoken. 
Een uurtje doorgebracht in het huis met Nathaneale. Een heel aardige jonge vrouw, die woont in het huis van haar grootvader. Toen ze thuis kwam stond mijn tentje al. Het gras staat hoog en de kersenboom bloeit.
Verder ben ik savonds nogal druk met het zoeken en organiseren van slaapplekken. Dat is een hele administratie en leuk om te doen.
En toen ik wakker werd was ze alweer op pad. Bakkie thee en een paar zelfgebakken koekjes, tent opruimen en weer op de fiets. Langs de Maas naar het zuiden.

Link naar: fietsliedje

En dan is er patat! Dat had ik eerder willen doen. En na de patat kon ik de ligstoel niet weerstaan.
Daarna met geen stok meer vooruit te branden. Dus blij dat ik bij de volgende overnacht plek ben aangekomen. Vandaag weer in een huis. Wel eerst de natte tent uitgehangen, (dat scheelt morgen weer 2 kilo) douchen, kleren wassen, een bakkie thee met de Nederlandse huiseigenaar en eerst maar weer ff chillen.
Mijn spieren wilden niet meer en als een blok in slaap gevallen. De eigenaar ging uit logeren, dus het hele huis voor mezelf.
Op een autoweg met hectometer strepen tel ik ongeveer 25 trapper-rondjes per 100 meter.
Dat is 250 per 1.000 meter.
Dat is 2.500 per 10.000 meter.
Dat is 25.000 per 100 km 😳
Van 5 april tot nu 15 april zijn de trappers van mijn fiets dus heeeeeel veeeeel keer rond gegaan.
Maximum snelheid: 65,5 km per uur.
En dan rokende remmen onder aan de heuvel.
Minimum snelheid : 0.01 km per uur.
En dan hijgend als een te zwaar beladen pakezel bovenaan de heuvel.

Totaal aantal km: ongeveer 666 





4 opmerkingen:

  1. Leuk om elke dag te volgen. Goede reis morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat gestaag!! Groeten aan Frankrijk.x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk heb je niet alteveel wind if alleen voor de wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken je niet maar volg je al de hele tijd (soort stalker ��) omdat je vertrokken bent net een paar dagen voordat ik zou vertrekken op dezelfde route en ook vrouw alleen, zelfde leeftijd ongeveer. Helaas is het bij mij op het laatste moment door verdrietige situatie in de familie afgeblazen maar ik geniet nu een beetje mee van jouw avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen