13 april 2022

De eerste serieuze heuvels ๐Ÿ˜ณ

Een mooi, gastvrij, vriendelijk gezin. De kamer van zoon Rik is een groot avontuur; wereldkaarten, foto's, fietsreizen en spreuken bedekken alle muren.

Een schrifje bij het bed, zodat hij nadien kan lezen welk soort mens in zijn kamer heeft vertoeft.

Ontbijtje met Veerle en weer op pad. Door Harma getipt dat ik genoeg koolhydraten moet eten, ben ik gaan googlen wat ik dan het best kon kopen en naar de eerste supermarkt gestapt (gefietst) voor brood, bananen ๐Ÿ˜ en gedroogde abrikozen. Na een paar rondje "Landen", begon ik me af te vragen of ik dat "Landen" ooit nog wel uit zou komen. Na  Google maps en de knooppunten dame stevig te hebben toegesproken,
Uiteindelijk weer op de goede weg, richting de Maas vandaag. 
Nu dan toch de eerste serieuze heuvels ๐Ÿค”. Voor een professional mag het misschien geen naam hebben, voor mij was het wel ff hijgend en puffend en lopend achter de oren krabben... Kan ik dit wel? Dit is nog maar het begin. 423 meter hoogteverschil zegt Strava... Geen idee tot welke categorie dat hoort. Ik vond het heel wat.
Maar de route naar de Middellandse Zee staat aangegeven als geschikt voor gezinnen en ik ben deel van een gezin. Het zou dus moeten lukken...
Broodje kaas,  banaan en water en weer verder. 
Inmiddels zeggen de mensen "bonjour" tegen mij dus ben ik  Franstalig Belgiรซ binnen gefietst.

En toen was er de Maas. Bij Andenne.
En na 15 km langs de Maas, de plek voor de nacht ๐Ÿ˜Š

Voor het eerst het tentje opgezet. Het is duidelijk te zien dat hij al jaren oud is. 
Nog uit de tijd van de Koriander, Hoogkarspel, dus zoiezo van voor 2012. Een flinke try-out als het mocht gaan regenen. Als hij lek blijkt, dan krijg ik de dikke slaapzak van vroeger ook nooit weer droog en kan ik het geheel aan gewicht waarschijnlijk echt geen heuvel meer opkrijgen... Naja, misschien blijft het wel droog..

Time Will Tell. 

2 opmerkingen:

  1. Heuvel op en over gekomen dus. Ik lees wel altijd dat de felle Ardennenheuvels pittig kunnen zijn.
    Succes met tent en slaapzak, fingers crossed voor regendichtheid. Of gewoon droog weer idd,
    Bon voyage

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Mir.
    Heel leuk om te lezen. Gaat supergoed lijkt me, reis ze nog ๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen