16 april 2022

Dag 12 van de ...

Ik heb nu 11 dagen gefietst en had gistermiddag voor het eerst het gevoel dat alles moe was.
Misschien wordt het toch tijd voor een lichtere tent .  ๐Ÿ˜Gelukkig had ik een heel lekkere plek voor de nacht met een heerlijk bed ๐Ÿ˜Š.
In tegenstelling tot gister heel goed geslapen. Grappig dat heel andere dingen echt belangrijk worden op zo'n fietstocht.  Koffie op bed gehaald en nog twijfelend of ik vandaag beter vrij kan nemen... Maar het belooft een mooie dag te worden, dus ga ik me zo klaar maken voor de volgende etappe. 
En ja hoor... 24 km verderop, bijna  langs de weg bevindt zich een Decathlon. Wat een mazzel weer ja.

Ik heb mezelf een nieuwe tent voor de paas kado gedaan ๐Ÿ˜. Bijna niet te vinden achterop, 2 kg, dus half zo licht als de vorige. De ander aan Decathlon gegeven. Dat scheelt (2 pakken suiker) en het voelt weer of ik vlieg.
Snel de stad uit. Dan ben ik blijkbaar aan het eind van de Franse Ardennen, want de "bergen"  maken plaats voor glooiend landschap. De wereld wordt steeds groener.
Ten oosten van mij ligt Bouillon. Dat doet me denken aan een vakantie met Chris en Roos, Mirte en Wout, waar we het kasteel van "Godfried van Bouillon" hebben bezocht omdat dat een kreet was die Marcel vaak gebruikte als iets niet ging zoals hij wilde . De meest indruk daar maakten de martelkamers brrrr.

De route naar het zuiden is meestal makkelijk te herkennen.
Onderweg op een bankje komt er iemand voorbij lopen met een soort van vuilniscontainer op een steekwagen. Het is de vuilnis ophaaldienst niet... Hij is wereldloper en loopt nu van Eindhoven naar Jeruzalem.
Geniaal. Hij slaapt oa in kerken en kloosters, "Jeruzalem" is een toverwoord volgens hem ๐Ÿ˜‡
Voor het eerst op een echte camping met een echte tent, sta ik gelijk naast een professional met zo'n zelfde echte tent.
Hoewel het laatste stuk tegenwind, was het weer een fijne dag.
En nu snel naar bed voor ik in het donker straks per ongeluk het verkeerde tentje inkruip.




2 opmerkingen:

  1. Je hebt mensen die de uitdaging zoeken in uitdagingen zoeken. Ik ken er tenminste รฉรฉn ๐Ÿ™ˆ๐Ÿคช๐Ÿ’š

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd hoor je aan die overnachtingen komt met een echt bed? Dus zelf ook vaak langere afstanden en meerdere dagen, maar ben geen kampeerder. Een soort vrienden op de fiets? Hoe plan je dat?

    BeantwoordenVerwijderen