23 april 2022

De Blauwe Loper naar ...

Het ging weer lekker gister en inmiddels ben ik tot vlak bij de Saone. 
En wel in Poyans vanwaar ik vandaag ga fietsen.

Ik lig nog ff wakker te worden in het grote bed van zoonlief, die zelf in Lyon woont. En bedenk me de voordelen van alleen reizen...
Ik mag alles zelf weten, kan fietsen zo ver als ik wil, stoppen wanneer ik wil. Ik hoef mijn adem niet te verdelen tussen praten en fietsen.
Ik kan de slaapplekken zelf uitkiezen
Elke pauze, elke fotostop hoeft niet in overleg, eten, drinken waar en hoe, het is aan mijzelf. Ik heb altijd een eigen kamer en fiets nooit te snel of te langzaam.
Natuurlijk zijn er ook veel voordelen aan het samen gaan. Misschien nog wel meer, maar vooralsnog doe ik het hier goed op. 😊

Nog geen idee wat de dag gaat brengen en nog geen idee waar ik komende nacht zal zijn.
Ik weet wel dat ik alweer zin heb in de dag ☺️, op de fiets. Het is tijd om op te staan.
Mijn beste Frans uit de kast gehaald met Isabelle en Filip aan het ontbijt. CafΓ© au lait in een soepkom en vers stokbrood met boter en jam, Mjammie. Dat doet me denken aan jaren geleden, toen ik in de Beaujolais druiven plukte. Elke ochtend hadden we dit als ontbijt.
16 km op pad en ongeveer 1111 km van huis gefietst in een dorpje vlak bij de Saone. Nu op zoek naar de route... 
Verder naar het zuiden 😊
De "Voie Bleu" strekt zich voor me uit. 
Regelmatig lijkt de Blauwe Loper naar de Middellandse Zee hier meer op een groen mountainbike pad. (Gelukkig ben ik wel wat gewend van de bossen rond het Gasselte veld).
Regen dreigt aan alle kanten en pas het laatste uur van vandaag gaat het ook boven mijn hoofd los. Een flinke flits, een klap onweer en heeeeel veeeel regen in korte tijd. 
Schuilen onder de brug en alle regenkleding aan die ik paraat had, want het weerbericht voor vandaag gaf 80% regen. Op de brug Nog ff goed doorgespoeld door een voorbij komende auto. Water tot achter in de nek. 
Naja in het kader van zoveel mogelijk ervaringen opdoen in mijn leven hoort het erbij πŸ˜€
De mensen waar ik vannacht kan blijven, zijn op pad. De deur is los en via de app. uitleg gehad, welk huis precies (zodat ik niet bij de buren onder de douche stap), waar de douche is en dat ze later thuis komen.
En.... welkom geheten via het aanrecht... ☺️
Eerst maar weer eens douchen. En dan half frisse, minder frisse of nog minder frisse kleren aan... 😳
T wordt weer tijd voor een wasbeurt, van de kleren.

4 opmerkingen:

  1. Wat grappig, zo'n welkoms bericht op de aanrecht, leuke ervaringen allemaal, nog veel plezier.πŸ€—πŸŒžπŸ˜Ž

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mirjam, weet even geΓΌpdate! Wat een bijzondere ervaringen voor je en wat fijn dat het zo goed gaat! Liefs, Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verhalen en ervaringen Mirjam, en om te lezen hoe je groeit, als fietser en schrijver. En je doet het maar gewoon πŸ’ͺ. Een hele goede reis verder, Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mirjam, ik lees je reisverhalen en ik vind 't erg leuk. Zo mooi als het zich allemaal ontvouwt. Nog veel plezier hoor! Lieve groet Nellie

    BeantwoordenVerwijderen