18 april 2022

En daar gaan we weer

Gister aan tafel met het Franse gezin. Gezellig huishouden en leuke gesprekken over fietsen en reizen.
Het is heel maf. Ik ben veel alleen en toch voelt het prima.
Het is hier ongelooflijk mooi in de groene lappen afgewisseld met geel koolzaad. 
De blauwe lucht en de Maas die steeds smaller wordt.
Langzaam maar gestaag kom ik steeds dichter bij de bron.
Rustig daggie vandaag na het geploeter van gister. 
Lekker chillen aan de Maas, met het geluid van vogels, het stromende water en heeel af en toe een auto die op afstand langskomt.

Hoe kom ik aan de overnacht plekken...Het zijn groepen fietsers voor fietsers.

In Belgiรซ is er in tijden van corona (omdat de lange afstand fietser wil blijven fietsen en nergens meer terecht kon) een groep opgericht "welcome to my garden". Je kan daar bij mensen in de achter of voortuin je tentje voor de nacht opzetten en gebruik maken van water, electrisch, wc en soms douche.
Link naar:  Welcome to my garden 

Over de hele wereld is er een groep die heet "warm showers" Mensen bieden fietsers een kamer aan, een bed en vaak een warme maaltijd en ontbijt.
Link naar: Warm showers

Hier maak ik op mijn tocht zo veel mogelijk gebruik van. Een hele administratie en super leuk!
Vandaag een warm shower in Verdun voorbij gefietst. Het weer was te mooi en de omgeving ook en het fietste prima.
Uiteindelijk na 95 km op een camping aan de Maas beland.
Tussen de madeliefjes en met mensen uit Akersloot (ons kent ons) morgen samen ontbijten en koffie voor ik verder trek.

1 opmerking: