27 april 2022

De " Via Rhona" op koningsdag

De kleur is oranje 
Dat past bij de dag 
Mis ik het, Koningsdag in Nederland? Nee... Vandaag fiets ik langs de Rhône, de groene weg naar het zuiden. Nah... Het is wel leuk ff de contacten met Nederland vandaag.🙂
Ik volg de zon en de bordjes van de "via Rhône" die hier goed zijn aangegeven.
Het gaat allemaal weer wonderbaarlijk goed! Wat een geweldige ervaring. Zowel het fietsen, als het steeds wisselende landschap, als de mensen die ik ontmoet.
Het is verassend als ik in de avond ergens aankom. Telkens een andere belevenis. Het zien en horen hoe mensen leven, het samen aan tafel, in de avond als in de ochtend. Het is steeds weer anders, gezellig en boeiend.
En de kilometers rollen weer onder mijn wielen weg. Regelmatig verbaasd het me dat ik hier in Zuid Frankrijk aan de Rhone fiets... Dat dat gewoon kan blijkbaar als je maar lang genoeg doorfietst.
Vandaag deed de Strava zijn werk niet. Naja eigenlijk doet Strava het steeds prima. Bij vertrek zet ik hem aan en bij aankomst, op de plek voor de nacht, zet ik hem uit. Tussendoor kijk ik wel eens hoeveel km. er op staat. Nu stond hij op 82 toen ik het genoeg vond voor de dag, met een paar km. verderop de camping. Bij het uitzetten ging er iets mis blijkbaar. Niks aan te doen.
Maar dus na zo'n 83 km een camping gevonden, aan de Rhône natuurlijk. Voor het eerst een overnachting op een toeristische plek...campers, caravans en een hele rij hutjes bijna aan elkaar geregen, dan kunnen er veel mensen op en kan er veel verdiend worden op een kleine oppervlakte 😏. Niet echt mijn ding... veel Hollanders ook, dat is dan wel weer ff leuk!
Tussen de hutjes en caravans een paar veldjes voor fietsers met tent. Gezinnetjes met kleine kinderen. (Frankrijk heeft vakantie). Het dorpje is aardig en de patat op terras van een lokaal cafeetje achteraf lekker.
Ff langs de Spar voor ontbijt en chips voor vanavond mjammie
Het is minstens 3 weken terug dat ik chips at.
En ik geloof nooit dat het koud gaat worden vannacht.

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, rivieren volgen. De Rhone spoelt je zo de Middellandse Zee in! Binnenkort Avignon?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi fietsavontuur. Ik kijk lees iedere dag en geniet mee. Bovendien leuk verslag.

    BeantwoordenVerwijderen