29 maart 2022

De zin van...

Wie zijn wij? wat is de zin van? en hoe halen we het meest uit ons leven? Voor anderen misschien een vanzelfsprekendheid,  voor mij een vraag die me levenslang meer of minder bezighoud.

Ik stuitte op een podcast van:

Aco Benckhuijsen een pianist en avonturier. Hij onderneemt huiveringwekkende vaartochten met zijn vouwkajak in onherbergzame gebieden. Plekken waar de mens slechts met moeite stand houdt. In 2019 publiceerde hij er een fascinerend boek over: 'Man in het wild. Langs de rafelranden van de wereld'. Hij neemt je mee naar een wereld waar de mens geconfronteerd wordt met iets dat veel en veel groter is dan hij zelf. Op die manier leert hij essentiële dingen over het leven, en die ervaringen zou je een vorm van levenskunst kunnen noemen. 

Ook al ga ik geen huiveringwekkende vaartochten doen in onherbergzame gebieden... Dit neem ik wel mee :)

Link naar: Pianist en avonturier

Ik hou van de symboliek en ik vind het inspirerend, zowel voor deze reis als voor het leven.
Ik hou van ondernemen op mijn eigen manier, van muziek en van avontuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten